איך לממש מטרות לשנה החדשה

שנה טובה  משנת 1915

שנה טובה משנת 1915

שוב אנחנו בהתחלה של שנה חדשה, וכרגיל, אנחנו מלאי אופטימיות.
שנה חדשה היא כמו לוח חלק, ואנחנו יכולים למלא אותה במה שנרצה!
אני אוהבת את רגעי חשבון הנפש האלה, ואפילו מקדישה להם זמן מיוחד לכתיבת כל מה שעבד בשנה שעברה, וכל מה שאני רוצה להשיג בשנה הבאה.
למרבה הצער, רוב האנשים מקבלים ערימה של החלטות ומציבים המון מטרות לשנה החדשה, רק כדי להיכשל בהן עד סוף החודש הראשון או משהו כזה.
כיצד ניתן להתגבר על זה, ולשמור את המוטיבציה שלנו לאורך כל השנה, על מנת להפוך אותה למדהימה כפי שהיא יכולה להיות?
אני רוצה להציע לך כמה רעיונות. אין צורך להשתמש בכולם, אבל לבחור את האחד או שניים שמתאימים לך, והכי חשוב, לבצע אותם!

1. לבחור החלטה אחת. מתוך כל ההחלטות שלך לשנה החדשה, כדאי לבחור אחת שהיא החשובה והמרכזית וליישם אותה. התפרשות על מספר גדול של החלטות מפזרת את תשומת הלב שלנו ואת יכולת ההתמדה. לעתים נמצא שהחלטה אחת גוררת איתה שיפור בהחלטות נוספות. כך למשל, ההחלטה לעשות פעילות גופנית באופן קבוע משפיעה אצל אנשים רבים גם על שיפור התזונה.

2. לפרק את ההחלטה לאתגרים חודשיים ושבועייים. שנה היא תקופה מאוד ארוכה, וכמעט אף אחד לא יכול באמת להישאר ממוקד במשך שנה שלמה. אבל אם נפרק את ההחלטה "לעשות יותר פעילות גופנית" לאתגרים חודשיים, היא תהיה אפשרית לביצוע. כך לדוגמה, בחודש הראשון נתמקד בלצאת להליכה שלושה ימים בשבוע. יותר מכך, את האתגר החודשי נחלק לצעדים שבועיים. בכל שבוע נתמקד בהתקדמות הקטנה שתקרה בו – נתחיל ללכת פעם אחת בשבוע, ואז נתמקד בשבוע הבא, ונלך יותר זמן, ונוסיף עוד פעם. כך, כשהחודש הראשון יגמר, ניקח את הנקודה שהגענו אליה, ונשתמש בה כדי לעצב את האתגר של החודש הבא.

3. לבצע שינויים קטנים. במקום לנסות לשנות את הכל בבת אחת, ולעשות שינויים דרסטיים … לנסות שינויים קטנים יותר. בסופו של דבר בהדרגה יצטבר שינוי גדול במהלך השנה. אז במקום לנסות להתאמן במשך שעה ביום,עדיף להתאמן רק כמה דקות בכל יום. זה מאפשר להתאים את ההרגל החדש לתוך החיים שלך בקלות. כשאנחנו מגדילים בהדרגה את העוצמה או הכמות, צעד אחד קטן בכל פעם, המוח שלנו, ששונא שינויים, לא מתנגד לשינוי כי המצב החדש לא רחוק מדי מחוץ לאזור הנוחות שלו. כך, אם אנחנו רוצים לאכול טוב יותר, עדיף להוסיף ירק אחד לארוחה בכל שבוע, במקום ללכת על מהפך.

4. לפתח סקרנות לגבי התהליך. החיים ממשיכים, ותמיד יש נפילות ו"כשלונות". במקום להלקות את עצמך ולהחליט שנכשלת, או גרוע מכך שאת/ה "כשלון", עדיף לחשוב על זה כעל תהליך למידה. לא משנה אם עמדת באתגר או לא, למדת משהו. כל כישלון הוא רק עוד נקודת נתונים, דרך אחרת לגלות מה עובד ומה לא עובד עבורך. זהו הלך רוח גמיש של סקרנות, של רצון לברר, ולא לחשוב שיש לך את כל התשובות. זה מאפשר לך להתמודד עם כל מכשול או שינוי שקורה, בגלל שבמקום להתקבע על תוצאה אפשרית אחת, נשארים סקרנים לגבי איך דברים פועלים, ומה עשוי להיות אפשרי.

5. לפעול עכשיו. זה טוב ויפה להגדיר מטרות או החלטות, אבל התוכנית הכי טובה לא שווה כלום אם לא פועלים. פעולה היא שם המשחק. לפעול היום כדי להגשים את המטרה שלך. מחר, לנקוט בפעולה אחרת. לבצע רק צעד אחד לעבר המטרה האחת שלך כל יום, בתור הדבר הראשון באותו יום, ולהפוך אותו לדבר שהכי חשוב לך לעשות כל יום. כשעושים את זה, אין מצב לא להשיג את המטרה שלך! הפעולות יכולות להיות דברים קטנים: להכין רשימה, לעשות קצת מחקר ("למצוא חמישה מתכונים חדשים" "למצוא חדר כושר קרוב לבית"). אבל לפעול.

אני מאחלת לך שכשהשנה הזו תסתיים, תהיה לך לפחות מטרה אחת שהגשמת, ותהליך למידה שיעורר בך גאווה.
כדי לעזור לך להשיג את המטרות הקשורות לאורח חיים בריא, נפתחות בקרוב שתי קבוצות של  "מפסיקות לספור, מתחילות לסמוך". לפרטים והרשמה לחצי כאן.

קרדיט לתמונה: http://www.tapuz.co.il/blogs/viewentry/1545447

תגובות

איך לממש מטרות לשנה החדשה — 2 תגובות

  1. תודה רבה יקירה.
    נהנת לקרוא ולנסות את הטיפים שאת שולחת.

    יש מועדים לסדנא 4 קערות?

    מאחלת לך
    שנה טובה
    שנה בריאה
    לגוף ולנפש

  2. כל הדברים נכונים.אני מתאמן בין 3 ל4 פעמים בשבוע,אחד הדברים שהכי אוהב החוגים.פילטיס,יוגה,בודי בלנס,גם שחיה מביא סיפוק רב,הכל במתינות עם הקצבת זמן.
    שנה טובה,בריאות,אושר ושמחות,ותמיד מעניין מאד לקרוא כל הכתבות שלך,ולשמוע את הרצאות המענינות מלא ידע
    שנה של שקט ושלווה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *