איך לשמור על הרגלי הבריאות שלנו בחופשות וחגים?

חופש. חול וחג משמשים בערבוביה. טיולים, בילויים, ילדים או נכדים להעסיק, הכל מהכל.

עד שהצלחת לבנות מסגרת והרגלים, הכל מתהפך.
ההרגלים שלך ברובם קשורים לשגרה, ולאירועים שונים החוזרים על עצמם במשך היום או השבוע. למשל, יציאה לפעילות ספורטיבית בשעה מסוימת, מיד אחרי הקפה של הבוקר,
או עם החזרה מהעבודה. ועכשיו, בזמן החופש, שתי הנקודות האלה ביומיום שלך משתנות,
ולהרגל אין נקודת אחיזה. כך גם הרגל שתיית המים, שאולי קל לך ליישם דווקא במקום העבודה ובזמן חופשה צריך לפתח עבורו אסטרטגיה אחרת.

אפשר להמשיך כך עוד ועוד, כי הרגל, כשמו כן הוא, תלוי בסביבה הרגילה שלנו, ולא אוהב שינויים.

אז הנה חמישה טיפים שיעזרו להתמודד עם האתגר:

  1. לתכנן מראש: אם רק נגיד "אני מתכוונ/ת לשמור על שגרת האימונים שלי בחופש" כנראה שלא נגיע רחוק. אמנם זהו חופש, אבל כדאי להקדיש כמה דקות להתבוננות על לוח הזמנים, ולמצוא שעה שאפשר להקדיש לפעילות הגופנית שלכם. קשרו אותה עם אירוע מפעיל כלשהו – החל מתזכורת בטלפון ועד ל"סיום רחיצת הכלים של ארוחת הערב" כאות ליציאה לפעולה.
  2. לתרגל גמישות מחשבתית: הרגלי בריאות הם סוג של קיבעון אוטומטי שבנינו כדי שישרת את המטרות שלנו. אבל, בסביבה משתנה, כשאין מספיק אנרגיה להפעיל את ההרגל, פשוט קבלו את המציאות.
  3. עם זאת, כדאי לשמור על מינימום הכרחי: אם אין זמן להליכה של שעה, נלך חצי שעה. אם אין זמן ל 5 חזרות על 50 כפיפות, נעשה 3 חזרות. חשוב לשמר "מראה מקום" להרגל כדי שלא ימחק לגמרי. עדיף כך, מאשר לחכות לתנאים האופטימליים שיאפשרו "הכל", ובינתיים להשאר עם "לא כלום".
  4. רצוי למצוא את ההרגלים היותר חשובים ועליהם לשמור: השגרה היומיומית שלנו כוללת הרבה הרגלי בריאות: גם צחצוח שיניים, שתיית מים ושמירה על שעת שינה סבירה הם הרגלי בריאות. כדאי לבחור הרגל אחד או שניים שעליהם הכי חשוב לך לשמור, ולשחרר את האחרים. גמישות מחשבתית, אמרנו?
  5. חשוב מכל, להתחיל מחדש מהר ככל האפשר: לחזור ללוח הזמנים הקבוע שלך, עם התזכורות והאירועים המסמנים את תחילתה של הפעילות הגופנית בכל יום, והתנאים המאפשרים תזונה בריאה. אפשר לקבוע עם חבר/ת הצלחה שיבדקו כי אכן חזרת לתלם. ככל שההתאוששות תהיה ארוכה יותר, כך יהיה קשה יותר לחזור ולהתחבר להרגלים שלך.

כתבו כאן מה עוזר לכם בחופש הזה?


תגובות

איך לשמור על הרגלי הבריאות שלנו בחופשות וחגים? — 4 תגובות

  1. איזה יופי של פוסט רענן אמיתי וממש ממש מתאים לחוה"מ של פסח , אין כמו השיגרות הקטנות שלנו להעמיד אות נו באתגרים ובהצלחות ביעדי הבריאות שלנו , התחברתי לחלוטין ואני ממש את זה כמעט על יום בעצמי , לדוגמה מחר עם כל החגים יוצא לרכיבת הבוקר הקבועה שלי בשבת .
    בינתיים מועדים לשמחה תומר

  2. הי תומר, תודה על התגובה והפירגון!
    כל הכבוד על ההתמדה! זה מה שעושה את ההצלחה!

  3. הפוסט הזה קולע בול לצורך שיש לרובנו בחופשות חגים שכאלו. באמת פוסט מעולה! אולי הוא יעזור לי למצוא פתרון לכך ששותפתי האהובה להליכות נוסעת בחופש לסין, ואולי אצליח למצוא לי סיבות ועוגנים נוספים כדי שלא אפסיק את ההליכות…
    חופש וחג נעים ושמח

  4. היי סיגל, תודה על הפוסט שמחזיר אותנו לעצמנו ולדברים החשובים באמת,גם בחגים שסוחפים ושואבים. תודה וחג שמח!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.