טיפים לפיתוח הרגלים חדשים

כולנו מתמודדים כל הזמן עם ההרגלים שלנו – בכל שלב, מההתחלה של הרגל חדש, השמירה עליו, הנפילות, ההתמדה – בקלות אפשר לראות בזה מאבק אחד גדול.

אבל אם אנחנו רוצים לשנות את החיים שלנו ולהיטיב אותם, אנחנו חייבים לשנות את ההרגלים שלנו, שהרי מה הם החיים אם לא אוסף של הרגלים שצברנו עם השנים…

בין אם אנחנו רוצים לשפר את התזונה, להיכנס לכושר, לחיות בתשומת לב ולהגשים חלומות, עלינו לשנות את ההרגלים שיש לנו היום, אלה שאיתם לא הצלחנו עד כה.

למזלנו, התהליך פשוט יותר מכפי שזה נראה. פשוט, אבל לא בהכרח קל: צריך להתחייב ובאמת לרצות לשנות, אחרת ברגע שיצוץ הקושי הראשון, שוב נפרוש.

הדבר הראשון שצריך לזכור לגבי השינוי הוא לבחור רק הרגל אחד בכל פעם. כן, אנחנו רוצים לשנות הרבה הרגלים, אבל הדרך הטובה והיעילה היא לשנות אותם אחד אחד.

הנה חמשת העקרונות לשינוי ההרגל האחד שבחרת:

להתחיל ממש ממש בקטן.

כן, זה לא חדש, אבל מאוד חשוב. הרגל אחד בכל פעם, ובצעדים ממש קטנים.
כמה קטנים?
אם ההרגל שרצית לפתח הוא מדיטציה, להתחיל ב 2 דקות.
אם רצית להתחיל בתרגול יומי של שרירי הבטן, רק 5 כפיפות.
אם רצית להתחיל לאכול יותר ירקות, רק ירק אחד ביום.
למה?
כי התחלה בצעד ממש קטן מסלקת את ההתנגדות שלך לעצם השינוי,
שהוא החלק הכי קשה. הצעד הקטן לא נתפש כאיום על הסדר הקיים,
ומאפשר להתחמק מהחלק בנו ששואף להשאיר את המצב כמו שהוא.

לצמצם את אפשרות הבחירה

את ההחלטה בדבר ההרגל החדש יש לקחת פעם אחת,
ואז להצמיד אותה לפעולה שעושים ממילא – הקימה מהמיטה, צחצוח השיניים, חזרה מהעבודה או כל פעולה שגרתית אחרת. כך, למעשה נמנע את הצורך להתלבט, ונקטין את הסיכון שנכשל ונוותר לעצמינו.

איך זה ישמע?
לא עוד "כשיהיה לי זמן אעשה כפיפות בטן"
אלא "כשאתעורר, אעשה 10 כפיפות בטן לפני שאקום מהמיטה"

חובת הדיווח

כדי להבטיח את ההתמדה, כדאי להתחבר לחבר הצלחה – מישהו שעליך לתת לו דין וחשבון על הצלחה או כישלון. זה יכול להיות שותף להליכה או לריצה, קבוצה שמתמודדת עם אותו אתגר, או סתם חברה טובה שתשמח לשמוע איך התקדמת ולנזוף בך כשלא. קוראים לזה "אלמנט הפדיחה".

כדי להצליח להתמיד, כדאי ליהנות מההרגל החדש

איך הופכים את ההרגל החדש לפעולה מהנה? מחפשים כל דרך להפוך אותו למשחק, להנאה. אם ההרגל החדש הוא הליכה יומית, אולי יש נוף יפה בדרך.
אולי זו הזדמנות להיות בשקט עם המוסיקה האהובה עליך או דווקא הזדמנות לפגוש חברים? חשוב להתמקד בכל דבר טוב שיכול להיות בתוך העשייה החדשה כדי לעורר בך רצון לחזור אליה שוב ושוב.

מחוייבות למטרה שלך

ככל שיהיה לך ברור יותר למה כל כך חשוב לך לפתח את ההרגל, כך תגדל המחויבות שלך כלפי עצמך וכלפי השינוי. בשבוע הראשון, כשזה עוד קל, כדאי לחשוב על הסיבות העמוקות להרגל החדש – האם זה עבורך? כדי לעזור למישהו אחר? האם זו הדרך שלך להראות אהבה לעצמך, לדאוג לבריאות שלך ולשמחת החיים? כדאי למצוא את הסיבה הזו, כי "כך צריך" לא יספיק בשביל להמשיך אחרי השבוע הראשון…

אפשר להתחיל רק עם הסעיף הראשון, אבל ככל שיהיו לך יותר סעיפים באמתחתך יהיה לך קל יותר להתמיד מעבר לשבוע הראשון. כל סעיף נוסף מגדיל את הסיכוי שלך להצליח.

זה אפשרי. אפשר לשנות את ההרגלים הישנים על ידי עשייה מודעת של משהו חדש בצורה חוזרת עד שהוא נהפך להרגל החדש. צעד קטן בתור התחלה, ללא אפשרות בחירה, תמיכה, מחוייבות והנאה יעזרו לך לעבור את שלב ההתנגדות ולהתקדם.

רוצה להתחיל כבר היום לאמץ הרגלים של אורח חיים בריא בקצב שלך ובאופן שמותאם לצרכים שלך – הזמיני את העותק שלך מחוברת ההדרכה והתרגול לאורח חיים בריא, עדיין במחיר הההשקה – 59 ש"ח (במקום 87 ש"ח): https://goo.gl/tc15kJ


תגובות

טיפים לפיתוח הרגלים חדשים — תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *