המזווה המצוייד היטב

עכשיו שכולם רצים או נוהרים להצטייד, חשוב לדעת מה כדאי לקנות כדי להכין אוכל בריא, וכדי לא להתקע בלי רכיבים שונים, ומצד שני לא לקנות "שטויות". אז הכנתי לך רשימה של מצרכים שכדאי לדאוג שיהיו תמיד במזווה או במקרר. הרשימה מחולקת לנושאים.
חשוב: בימים רגילים, אין צורך למלא את המזווה בכל המוצרים האלה. כן חשוב שיהיה לך נציג אחד או שניים מכל תחום בכל זמן נתון. כשיש צפי למחסור, כדאי שיהיה קצת יותר.
ועוד הערה: צמחונים וטבעונים יכולים להתעלם באלגנטיות מהמצרכים שלא באים להם טוב.

במזווה:

  1. שימורים:
    טונה במים, שעועית ירוקה
    גרגרי חומוס, תירס גמדי, גרעיני תירס בוואקום
    עגבניות קצוצות או מרוסקות, רסק עגבניות
  2. מוצרים יבשים:
    אורז אדום / מלא (עגול) / צבעוני / בסמטי
    בורגול גס, קינואה, כוסמת לבנה, גריסים
    עדשים ירוקות / כתומות / שחורות
    שעועית מאש / אזוקי / לבנה / אדומה
    אטריות אורז, אטריות שעועית, אטריות סובה (כוסמת), פסטה
  3. שונות:
    טחינה גולמית (רצוי משומשום מלא)
    גרעיני חמניה ודלעת שתמיד אפשר להוסיף חופן מהם לסלט או ליוגורט.
    אגוזים, שקדים, צימוקים, תמרים שהם גם חטיפים מפנקים.
    רוטב סויה, שמן זית, לימון, חומץ, רוטב צ'ילי.
    חרדל וממרחי תיבול אחרים כמו צ'אטני או פסטו.
    שוקולד מריר (לפחות 60% קקאו) לפינוקים.
  4. תבלינים:
    עלים ותבלינים טריים: פטרוזיליה, כוסברה, נענע, שמיר, רוזמרין, בזיליקום, אורגנו, זעתר, ג'ינג'ר
    תבלינים מיובשים: פפריקה, צ'ילי, כורכום, קארי, חוואייג' למרק, כמון, תערובת לגריל…

במקרר:

5. מוצרי חלב וביצים:
 גבינה מלוחה, טופו, ביצים, גבינה צהובה, יוגורט, קוטג' – מה שאתם אוהבים.

6.  ירקות:
אני אף פעם לא יכולה להתאפק וקונה מכל הסוגים:
עלים – חסה, עלי תרד או עלי בייבי או רוקט, בצל סגול, בצל ירוק, גבעולי סלרי, כרוב אדום ולבן.
פלפל אדום / כתום / צהוב
כרובית, ברוקולי, קולרבי ותירס
ירקות שורש: גזר, סלק, בטטה, ותפוחי אדמה מחזיקים זמן ארוך יותר במקרר.
דלורית, דלעת, קישואים, עגבניה, מלפפון וגם אבוקדו (בעונה)

7. פירות:
אני קונה את פירות העונה בעונתם. אין סיבה לקנות ענבים יקרים בחורף. חשוב לזכור שפירות תמיד עדיפים על כל חטיף או עוגיה, גם אם יש בהם סוכר. תגובת הגוף לסוכר מפירות שונה מהתגובה לסוכר לבן בעוגיות וממתקים. בפירות יש סיבים תזונתיים שחשובים לגופנו, מאטים את ספיגת הסוכר ומשביעים. עם זאת, מומלץ לא לצרוך יותר מ 3 פירות ביום.

8. במקפיא:
ירקות קפואים הם בעלי ערך תזונתי כמו הטריים ויש הטוענים שאף יותר. אני מחזיקה תמיד שקיות של שעועית ירוקה שלמה, חומוס מבושל, אפונה , אפונה וגזר אותם אפשר פשוט לזרוק למחבת או להוסיף לאורז. אפשר גם ירקות כמו כרובית, ברוקולי, גזר גמדי, כרוב ניצנים ותרד.
לפעמים יש לי שעועית לבנה שהשריתי לבד, או שעועית מבושלת שקניתי בעצמי.
חשוב לדאוג שיהיה מספיק בשר (טחון), עוף (החלקים האהובים עליכם) ודגים.
דאגו גם ללחם מהסוג החביב עליכם, פיתות, או לחמניות.

9.   אם אתן מהאופות או האופים, את כל מה שצריך לאפיה
קמחים, סוכר, סוכר חום, תמצית וניל, שמרים, חמאה או שמן, ביצים וכו'

 מה לא כדאי לסחוב הביתה מהסופר: חטיפים, משקאות ממותקים, מאפים עתירי שומן טראנס וסוכר, וכל מה שאח"כ נתחרט שאכלנו. אם אין בבית, מסתדרים בלי. אם יש, מרגישים חובה לאכול אותם, במיוחד כשנמצאים שעות ארוכות בבית…


תגובות

המזווה המצוייד היטב — 5 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.