מתוק וטבעי

ממתיקים טבעיים – דבש, סירופ מייפל, תמרים שלמים או סילאן, הפכו למומלצים במתכוני בריאות שונים, במקום סוכר.

אז הנה החדשות: כשאנחנו מכינים עוגיות עם כוס סוכר,
ממש לא משנה אם נשתמש בסילאן, בסוכר קנים או בסוכר קוקוס.

מה שחשוב זה כמות הסוכר שנשתמש בה. סוכר הוא סוכר הוא סוכר.

ההמלצות של אירגוני הרפואה לגבי סוכר מוסף (כזה שאינו כלול במזון באופן טבעי)

הן לכמות מקסימלית של שש כפיות סוכר לנשים ותשע לגברים ביום.

כשעוברים את הכמות הזו, לא משנה עם איזה סוג של סוכר, מגדילים את הסיכון למחלות לב, סוכרת והשמנה.

אז נכון שבדבש וסילאן יש מעט יותר מינרלים, שעדיף לאכול תמרים שלמים ולא עוגיות,
כי יש בהם גם סיבים תזונתיים, ושסוכר קוקוס נחשב לבעל ערך גליקמי מעט נמוך יותר.

עדיין, הגוף מתייחס לסוכר באותה צורה. רמת הגלוקוז בדם עולה, ואינסולין מופרש כדי לטפל בו.
ממתיקים כמו סירופ אגבה שמכיל רק פרוקטוז בעייתיים יותר, כי פרוקטוז מפורק בכבד ונאגר כשומן.

הבעיה היא שהדיבור הזה על "ממתיקים טבעיים" נותן לנו תחושה מוטעית של בטחון.
"אה, העוגיות האלה עם סילאן" ומייד נשלחת היד לקחת עוד עוגיה, כי זה בסדר…
אז חשוב לזכור שהממתיקים האלה אולי טבעיים, אבל הם אינם "בריאים" ועדיין יש לצרוך אותם בצורה חכמה ומחושבת.

אז מה עושים? מורידים את כמויות הסוכר שמשתמשים בהן למינימום.
בכל העוגות, העוגיות, קינוחים שאנחנו מכינים, כמות הסוכר גבוהה מדי.
אפשר להוריד אותה ב 30-50%. כן, זה עדיין יהיה מתוק ומהנה.
אפשר גם להחליף חלק מהסוכר שנשאר בפירות – רסק תפוחים לא ממותק, בננה או תמרים.
רמת המתיקות שאנחנו אוהבים, היא עניין של הרגל, וחוש הטעם מתרגל מהר.
אפשר להשתמש בממתיקים טבעיים שאינם סוכר אם אוהבים את הטעם שלהם,
ואפשר לאכול עוגות ועוגיות, אבל לא להתייחס אליהן כאל מזון בריאות.


תגובות

מתוק וטבעי — תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.