סלט פפאיה לא תקני

קורה שיש לי פפאיה בבית. זה פרי אקזוטי שכזה, די גדול, ואם אני שומרת אותו סגור בקופסה יש לי אותו להרבה זמן, עד שהוא נרקב.

מה עושים עם פפאיה? יש סלט תאילנדי קלאסי בשם סום-טאם שאפשר להכין, עם רכיבים קבועים, שלא תמיד יש לי את כולם בהישג יד. יש גם מתכונים שהם על יד – מוסיפים משהו או מורידים משהו אחר…

מה שחשוב בסלט הזה הוא הרוטב שמאזן בין מליחות, חמיצות, חריפות ומתיקות ומשאיר טעם רענן של עוד.

הסלט שבתמונה הוא לגמרי לא לפי התקן או המתכון. הוא לפי מה שהיה לי במקרר. והרוטב.

סלט פפאיה

 

אז זה מה שאפשר לשים בסלט פפאיה:

בערך שליש פפיה שפרסתי לג'וליינים עם קולף הג'וליינים המאוד שימושי שלי.

גזר כנ"ל

קישוא טרי וצעיר כנ"ל אבל בלי החלק של הגרעינים

עגבניה קצוצה דק

העלים הם של כוסברה ונענע. אפשר לשים גם בצל ירוק.

במתכון המקורי היו גם שעועית ירוקה קפואה וקולרבי…

כדאי להוסיף משהו חריף – אפשר פלפל צ'ילי קצוץ או כל פלפל חריף שאתם אוהבים.

אני הוספתי מעט פתיתי צ'ילי מיובשים – לא ממש טיפוס של חריף, אבל זה מוסיף נשיכה קלה מדי פעם.

והרוטב:

1 כפית שמן שומשום (נותן ריח נהדר. אם אין, אז שמן זית יהיה ממש בסדר)

2 כפות סויה

מיץ מחצי לימון

חצי כפית סוכר חום

כדאי לטעום ולאזן את הטעמים כמו שאתם אוהבים.

אפשר גם להוסיף אגוזים או גרעינים בשביל עוד משהו פריך.

ובכלל – מסביב לפפאיה אפשר לבנות כל סלט שרוצים. העיקר שתיהנו!

הפפאיה עשירה בויטמין C ובקרטינואידים שמצויים בפיגמנט הכתום והם גם נוגדי חמצון וגם חומר המוצא של ויטמין A.

רוצה ללמוד שיטה לבישול בריא מהיר וטעים? סדנאות "הכינותי מראש" מתאימות בדיוק עבורך. הנה הקישור לפרטים והרשמה.


כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *