פעילות גופנית – הצעד הראשון בראש

השבוע בפגישת אימון, דיברה המתאמנת על כך שאינה מצליחה לעשות את הפעילות הגופנית שהיא רוצה, ולסיום דבריה אמרה: "אני אנסה לדחוף שלוש הליכות השבוע"…


השיחה עברה מיד לניתוח של המשפט: שאלתי אותה מה היא שומעת במשפט הזה? ראינו שהיעד הוא "לנסות"  (או שיצליח או שלא), שהביצוע יהיה "איך שיוצא", "מזדמן", שהיעד גבוה – שלוש פעמים זה לא מעט, ושזה יקרה באיזו מסגרת זמן כללית – "השבוע".

שאלתי אותה האם היא צופה שתצליח להגשים את רצונה? האם היא שומעת מחוייבות  לרצון הזה? החלטיות? ודאות שהדבר יצא לפועל? התשובה שלה שיקפה חוסר אמונה ביכולת להתחיל בפעילות גופנית.

המשפטים שאנחנו אומרים משקפים את רמת האמונה שלנו בהגשמת היעד – עוד לפני שאנחנו נותנים לעצמינו דין וחשבון על כך. כמו שהיעד מנוסח כך נצליח להגשים אותו.

אז הנה 6 הצעדים להצבת יעד שאפשר לעמוד בו בהצלחה:

  1. לברר עם עצמינו עד כמה הדבר חשוב לנו. על סולם בין 1 ל 10 להעריך את חשיבות היעד. ככל שהערך יותר גבוה, כך שווה יותר להשקיע ביעד הזה. ואם הוא חשוב, לעשות, ולא רק לנסות.
  2. להגדיר יעד קטן ומדיד. אם נחזור לדוגמה מלמעלה, 3 פעמים זה אתגר לוגיסטי מסובך מדי, אבל פעם אחת תהיה אפשרית.
  3. לקבוע זמן ומקום מדוייק, לא "לדחוף": "אני אלך השבוע פעם אחת ביום שלישי בשעה שמונה בערב". לסגור את הזמן הזה, לתאם עם בן/בת הזוג והילדים, ולדעת שאין משהו אחר חשוב יותר מזה.
  4. על אותו סולם בין 1 ל 10 להעריך את רמת הבטחון במימוש היעד הזה. אם היא גבוהה, מצוין. אם היא נמוכה מ 8, לברר מה הדברים שיפריעו לך לממש את ההחלטה.
  5. להכין תכנית חלופית כדי להתגבר על ההפרעות האפשריות. למשל בייבי סיטר למקרה שבן הזוג יהיה עסוק, או מסלול הליכה חלופי למקרה שירד גשם.
  6. לקבוע עם מישהו נוסף כדי שלא נוכל להתחמק בשום צורה.

כתבו בתגובות איך תנסחו את היעד הבא שלכם כך שההצלחה תהיה מובנית בתוכו!


כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.